Jdi na obsah Jdi na menu

Nirvana - Bleach

23. 12. 2006

Když si pustíte album Bleach, upoutá vás na něm jeho drsnost. Toto album je velice undergroundové a syrové. Drsné kytary se prolínají s ječivým zpěvem Kurta Cobaina s jasnou basovou linkou a hřmoucími bicími.

Album začíná skladbou Blew, která začíná temnou basou, ze které vše přejde do ostrého kytarového riffu s následným ,,ospalým" zpěvem. Refrén je velice úderný a do jisté míry i chytlavý. Po tomto otvíráku následuje skladba Floyd The Barber, kde Kurt zpívá o holiči, který se ho snaží ostříhat. About A Girl ukazuje Kurtovu světlou stránku: zamilovanost. Klasické akordování s nádherným sólem uprostřed písně. Pak náObrazeksleduje píseň School s chytlavým riffem, který se nese skoro celou skladbou. Kurt si zde vystačí s pouhými třemi větami v textu. Love Buzz je chytlavý cover od skupiny Shocking Blue. Kurt si se skladbou poradil po svém a tak se stala hitem alba. Pak odklepáním paliček začne znít tahavá skladba Paper Cuts, ve které dokonce zazní i slovo ,,Nirvana". Negative Creep je velice drsná a úderné skladba, kterou doprovází Kurtův řev. Scoff a Swap Meet jsou jednoduché skladby s chytlavými refrény. Poté se bicí palbou rozezní rychlá skladba Mr. Moustache. Pak se vše trochu zklidní pomalejší skladbou Sifting s jednoduchým, ale chytlavám refrénem. Ve skladba Big Cheese Kurtův hlas přechází z klidného rozpoložení až v drsný řev. Celé album završuje ultrarychlá skladba Downer s klasickými Cobainovými vychytávkami.

Na první album Nirvany má každý jiný názor. Rozhodně ale předurčilo to, čím se později kapela proslaví.

Obrazek Seznam skladeb:

Blew